יום רביעי, 11 באפריל 2012

המחשב ככלי עזר בלימוד "נושאי טבע" בשילוב "מוסיקה מקורית"


שיתוף פעולה לנושא המרכז בין המורה למוזיקה – ליאוניד, לבין זוהרה – המורה ליישומי מחשב
בבית ספרנו "רעים" הנמצא בישוב הקהילתי "שמשית", אנחנו שואפים לשלב את המוזיקה בכל תחומי הלימוד, וזאת במסגרת היותנו בי"ס ניסויי למוזיקה.
נושא לימודי מרכזי אצלנו הוא הטבע והשמירה על איכות הסביבה.    מזה מספר שנים אנו מקיימים את פורום "דף ירוק", בו תלמידים יוצרים במחשב בשלל יישומים שונים, מגוון של יצירות עם תודעה "ירוקה" ומודעות לסביבה, העוסקות בנושאי שמירה על הטבע, נגד הכחדת חיות וכד'.
כהשלמה למסגרת זו אנו גם מקיימים בכל כיתה שעור אחד בשבוע, ובו על התלמידים לבחור ולהשתתף באופן פעיל בפורום אחד מתוך 15 עד 20 פורומים שונים, שכולם עוסקים בחשיבה על שמירת איכות סביבה.
התלמידים משתפים פעולה בעניין ועושים זאת בשלל תוכנות אותן אנחנו לומדים להכיר, כגון:  פיבוט (איש גמיש), יצירת משחקים בפאוור פוינט, יצירת אנימציות בסקראטץ' או בטונדו, או עריכה בעורך הידידותי של יוטיוב.
במהלך השנה התברר לי שחלק מהתלמידים (אגב – כולם בנים) אוהבים במיוחד את תוכנת הפיבוט, ואף מצליחים ליצור באמצעותה סרטונים מופלאים.   כתוספת ווקאלית לסרט המוקרן, הם יוצרים גם מוזיקה מקורית, אותה הם מחברים בתוכנת acid express  (גם היא חינמית ברשת).
שלבי העבודה ליצירת הסרטון:

  1.       בוחרים נושא עליו ייעשה הסרטון בפיבוט.
  2.       את הסרטון שומרים כקובץ gif כלומר כתמונה
  3.        את התמונה מוסיפים לשקופית פאוור פוינט, מוסיפים רקע וכותרת.
  4.       מחברים מוזיקה תואמת בתוכנת acid express אותה שומרים כקובץ mp3
  5.       את קובץ השמע מוסיפים למצגת עם הסרטון, והרי לכם סרטון מקורי עם מוזיקה מקורית שהילד חיבר הכול פרי יוזמתו דמיונו וכישרונו.
  6.       את הסרטונים מעלים ליוטיוב ואז מציגים אותם באתר הבית ספרי

כתבו:זוהרה ברזלי- מורה למחשבים ורכזת תקשוב  zoharabr@gmail.com
       ליאוניד-פיטרשטין- מורה למוזיקה ומנצח

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה