יום שבת, 14 באפריל 2012

הורים משלימים פערים דיגיטאלים


ביה"ס היסודי ב' ינוח שם לו למטרה, לקדם את התלמידים, המורים וההורים ולשלבם בעידן הדיגיטלי. ורואה בתקשוב כלי לקידום ההוראה למידה, ניהול פדגוגי וחיזוק הקשר בין הבית לבית הספר.
בכדי להשיג מטרה זו ביה"ס פועל בכמה מישורים :
    -השתלמויות למורים בתשע"א וגם בתשע"ב.
     -הדרכה להורים.
     -בניית משימות ושימוש בכלי גוגל דוקס למשימות ממוחשבות.

ההדרכה להורים: לפני שלוש שנים הוצג הרעיון לקיים הדרכה להורים ביום האינטרנט הבטוח, יצאנו מנקודת הנחה הרואה את תפקידנו החינוכי להפחית את הפער הדיגיטלי בין ההורים לתלמידים, היה עלינו לתת להורים כלים להתמודדות עם בעיות העולות בעת גלישת ילדיהם ברשת. בין היתר: שמירה על הרגלי גלישה בטוחה ואתיקה  אצל ילדים, חשיפה ליתרונות וחסרונות הרשתות החברתיות במיוחד הרשת החברתית "פייסבוק".
בקורס ייעודי למטרת הדרכת ההורים  למדו להפעיל את המחשב, לבנות תיקיות באופן מסודר, לחפש מידע באינטרנט, לארגנו במסמך וורד ולשמור על זכויות יוצרים, לפתוח חשבון אימייל, לשלוח ולקבל דואר אלקטרוני. כמו כן, התנסו ברשת החברתית "פייסבוק" ונחשפו ליתרונות וחסרונות השימוש ברשת חברתית והסכנות הטמונות בה.
ההדרכה להורים בשיתוף עם איגוד האינטרנט הישראלי נמשכת.

אמהות לומדות בקורס

הדרכת מורים לשימוש בכלים מתוקשבים:  המורות לומדות איך לבנות טופס בגוגל , ומיישמות זאת בחומר הנלמד. הן בונות משימות לתלמידים אשר מתבקשים לבצען במעבדת המחשבים בביה"ס ו/או בביתם. התגובות שהתקבלו מהורים מאד  מעודדות.
דוגמאות למשימות שנבנו בגוגל דוקס :
1. שאלון בנושא "מלות שאלה"  אותו הכינה המורה לשפה הערבית בכיתה ב'.
2. משחק פאזל -תמונה של ציפור (אדום החזה)
התלמיד נדרש לענות על השאלות – לכתוב  את שם הציפור, לאיזה קבוצת ציפורים משתייכת , מקום מחייתה  וממה היא ניזונה.

מתוך המודעות לעובדה שההורים הם סוכני השינוי הראשוניים, מנהל בית הספר מר חסין חמדאן תומך ומעודד תהליכים ההולכים ונבנים הן בין המורים לתלמידיהם והן בין ההורים לבית הספר. מעורבותם של יותר ויותר הורים בתהליך התקשוב מעלה את רמתו של בית הספר.


אמתיאז עאמר – רכזת תקשוב יסודי ב' ינוח
Imti.am1@gmail.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה