יום ראשון, 1 באפריל 2012

קורס הוראה מקוונת למדריכות אנגלית –מחוז צפון

הוראת אנגלית הוא מקצוע המזמין שימוש בחומרי הוראה מולטימדיאליים. ואכן עוד מימי "לוק אנד ליסן" התיאטרלי של הטלוויזיה הלימודית בואך "היר-ווי-אר" ו"גבי אנד דבי", שולבו כל ערוצי הקלט (כמעט) בכדי לחבב את לימוד שפה חשובה זאת על תלמידינו.  מורים רבים הבינו כבר מזמן את הפוטנציאל של המוסיקה הפופולרית באנגלית להעשרת אוצר המילים, תוך חיבור לעולמו של הילד. אין פלא איפה ששירי החיפושיות כמו "ילו-סבמרין" הפכו לחלק מהנוף של  שיעורי האנגלית. בקיצור לא תמצאו שיעור חוויתי ורב חושי יותר מאשר שיעור אנגלית- המורה תשיר, תנגן, תזמן משחק דרמטי, תקרין סרטים ומה לא, ובלבד שהתלמידים... ובדיוק אז פרצה המהפיכה המקוונת לתוך חיינו הפרובינציאליים וחיברה אותנו לעולם. והעולם החליט כבר מזמן שהאנגלית היא המכנה המשותף.
עם הרעיון הזה בראש פתחתי את המפגש הראשון שלי עם תלמידי החדשים בפסג"ה כרמיאל. שמחתי מאד על האפשרות לעבוד עם המדריכים וראיתי בכך גם הזדמנות ללמידה מהם.
וזה מה שהקרנתי להם עוד לפני שהצגתי את עצמי:
מה בשבילך? מחשב או תה? (לחצו לצפיה).
הייתה זו הדרך שלי להציג את האתר
Go Animate המאפשר הפעלת דמויות מונפשות אשר מדובבות את הטקסט (באנגלית) המוזן להן. גדולתו של האתר היא בכך שהוא משלב מדיום אהוב ומוכר "סרטים מצוירים"  או בלשון עדכנית יותר "סרטוני הנפשה", עם הצורך להשתמש התחביר ובכתיב נכונים בכדי לא לבלבל את השחקנים המונפשים! התלמיד מקבל משוב מיידי על  הטקסט שכתב!
הנה כי כן יתפקד התלמיד כבימאי וכמחזאי לעת מצוא, ועל הדרך ישפר את האנגלית שלו. כמובן שגם המורה יכול להכניס ענין מיוחד בשיעור, כשיציג את נושאי הלימוד באמצעות סוכניו המונפשים. הללויה לחדוות היצירה והלמידה המשותפת!
לא אסקור כאן את שאר הנושאים שנלמדו עד כה (הגענו למחצית הקורס), שכן בקשתי מהמשתתפים לשתף אתכם במספר נקודות שישלימו את התמונה. אני מקווה שתשובותיהם יתארו כיצד הם רואים את תרומת המרחב המקוון והמשתף, על שלל יישומי המולטימדיה שבו, להוראת האנגלית.
ש: בתחילת הקורס כתבת לי את הציפייה שלך מהקורס. מה מבין ציפיות אלה מקורס כבר קיבלה מענה?
ת': קיבלתי כלים שימושיים שאני מיישמת בקורס אשר אני מלמדת בפסג"ה עכו בנושא תיקשוב אנגלית.
נחשפתי לכלים שלא הכרתי וכעת משתמשת ביום יום ומלמדת אותם למורות כאשר אני מדריכה בבתי ספר.
ציפיתי לכל חדש בתקשוב (הדבר שלא קרה בשתי השתלמויות אחרות בתקשוב) ובאמת 80% מהכלים שנחשפו תוך כדי המפגשים הם כלים שלא הכרתי/ השתמשתי לפני הקורס. אני דואגת להגיע כל פעם בזמן כדי שלא אפספס משהו.
הציפייה שלי להיחשף לכלים חדשים שאפשר ליישמן בהוראה ובשיעורי האנגלית כבר מצאה מענה בכל מפגש ומפגש והתחלתי ליישם אותן בהוראה ובהדרכה.
 ציפית לשימוש בכלים שלמדתי אפשר לי להציג נושאים בצורה יותר יעילה ואפקטיבית
וחוויתית וכתוצאה מוטיבציית התלמידים תעלה בצורה חיובית.

ש: העריכי נא: מהי תרומתה העיקרית של הטכנולוגיה החינוכית החדשה שנכנסה למערכת להוראת האנגלית?
ת: הטכנולוגיה החינוכית החדשה מאוד תורמת לתלמידים אשר בעזרתה התלמידים לא רק מקשיבים אלא הם שומעים, רואים ומתרגילים במגוון של דרכים ובזה נוכל להגיע להטרוגניות בין התלמידים והדרך שבה הם קולטים את המידע החדש.
בנוסף זה מאוד עוזר ומקל על המורה בהכנת דברים מוחשיים ואטרקטיביים.
הכנסת העולם לתוך הכתה, נגישות לחומרים רבים המעוררים מוטיבציה ועניין, גיוון בארגז הכלים הפדגוגי.
שילוב המחשב מאפשר למידה חווייתית, שיתופית ורב חושית ונותנת מענה לשונות בין התלמידים ובמיוחד לשונות בסגנונות הלמידה. 
ש: לאחר שהגענו למחצית הקורס, מה הכי הלהיב אותך מבין הנושאים שנלמדו עד כה? תני דוגמא ליישום נושא זה בכיתה
ת: תוכנת ה-photostory  ליצירת חיזיון אור-קולי בוידיאו מתמונות סטילס, הלהיבה אותי הכי. הרבה פעמים אני חושבת איך להתחיל או לסכם שיעור וזה כלי מאוד מיוחד, קל ושימושי לכל נושא.  פעילות הכנת תסריט  ב- Go animate ובפוטו-סטורי  מתאימה לחומר שאנחנו מלמדים.
I liked Presentations on Google docs most.
Get  to know your classmates activity:
Each student writes his favorite (color, pet, film, singer etc) then we'll have a collaborative work for the whole class. in addition the photo story it's really user friendly- sometimes I need to create my own story in order to present a topic and I can't find online exactly what I am looking for.

לסיכום דברי המדריכים אומר רק, שנראה כי אנו סוללים במו עכברינו דרך חדשה, אטרקטיבית יותר ויעילה יותר לקרב את התלמידים להוראת האנגלית ולעודדם לשפר את השליטה בשפה, באמצעות שפה שהם מבינים היטב-השפה האינטרנטית.


רשם אורי אלון-רכז תקשוב "חופי הגליל"-urilon12@012.net.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה