יום ראשון, 1 באפריל 2012

אז מה נלמד היום?


בביקור שלי בבית ספר יסודי שק"ד בשדה אליהו נתוודעתי למספר מורות אשר באו אחת אחת לקבל הדרכה יחידנית באתרי הכיתות ואתרי המקצוע של בית הספר.
באחד המפגשים המעניינים אשר ארך לא יותר משיעור בודד אחד-45 דקות החלה השיחה עם המורה סמדר מחנכת כיתה ד' בדרך הזו:
א.      בואי נביט באתר הכיתה שלך...
א.      את יכולה להסביר לי אודות הערך הפדגוגי של הקישורים באתר?
היסוס...
א.      טוב, אז אילו תחומים את מלמדת בכיתתך? תשובתה:
ס.  אני מלמדת מולדת, שפה ותורה.
א. בואי נבחר תחום
א. אם כך בואי נבנה לנו "רשימת מכולת"
ס. סיימנו פרשת "קרח" ומתחילים בשע"ט פרשת "חוקת"
א. אם כך מה יש לנו בפרשה?
ס. יש סוגיית פרה אדומה, מותה של מרים אחות משה ואהרן, סוגיית ומשה הכה על סלע (ניתן באתר המקשר למילות השיר להשמיע בכיתה עם רמקולים) ואת מות אהרן.
א. בואי נקשר את הסוגיות האלו על ידי חיפוש המושגים גוגל, נעמוד על טיבם של הקישורים ותבחרי את הקישור המתאים ביותר לשיעור.
ס. לא חשבתי לעשות דבר כזה!!! אבל זה מסקרן אותי.
א. מהי הסוגיה בעלת החשיבות הגבוהה ביותר להנחלה לתלמידייך?
ס. מות אהרן.
.א רוצה היית לשלב את דעותיהם ועמדתם של תלמידייך בסוגיה הזו ובכך ללמוד עליהם וללמד אותם? כך תוכלי להעלות את ההוראה שלך מדרגה, לרמה חשיבה מסדר גבוה.
ס. איך???
א. בואי נפתח לתלמידייך ערוץ חדש בצורת מצגת שיתופית.
לאחר שבוע...
ס. פרץ העבודה של התלמידים שלי אינו יודע גבול!!! נפתח בנינו ערוץ הדברות והוראה חדש, אני יכולה להגיב להם (שימו לב להערות דובר) וכל אחד ואחת משתתפים בהתלהבות ובהנאה וזה לא מובן מאליו.

רשם-אילן בר שלום ilan@tzafonet.org.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה