יום ראשון, 1 באפריל 2012

תיאור מקרה-יישומון העוזר להמחשת חומר הלימוד בחשבון


תיאור מקרה-יישומון העוזר להמחשת חומר הלימוד בחשבון
רשם: אורי אלון רכז תקשוב "חופי הגליל"- urilon12@012.net.il
אוכלוסיה: כיתה ב'
ספר הלימוד: "פשוט חשבון"
שוחחתי עם ליאת  מחנכת כיתה ב', בעקבות מפגש ההדרכה שהיה לנו, ואז התערבה בשיחה מלי, מורת שילוב ותיקה ודברה בשבחה של ליאת. החלטתי לשאול כמה שאלות בכדי ללמוד מההצלחה.
וכך זה היה...
מלי : במקרה נכנסתי לכיתה של ליאת (כיתה ב') וראיתי שיעור נפלא.
המורה עשתה שימוש מושכל ביישומון מקוון של לוח החיבור. היה מדהים!
ש': ממה התרשמת במיוחד?
מלי: המורה רכזה את הילדים, היתה התעניינות רבה, הצגת החומר לא היתה יבשה, הייצוג הויזואלי, תרם להבנת המושגים כגון "מחוברים" ו"סכום"- הצבעוניות עזרה להבחין ביניהם ...
ש':  ליאת, איך הגעת ליישומון הזה?
ליאת: הייתי זקוקה לאמצעי המחשה, שכן  בספר לא היו מספיק אמצעי המחשה לכן הקלדתי "לוח חיבור" במנוע חיפוש באינטרנט ומיד הגעתי ליישומון של "גלים". הקלדתי את פרטי המשתמש שלי ובחנתי אותו.

ש': מה המיוחד ביישומון הזה?
מלי: שהוא פשוט וממוקד וללא מסיחים. העובדה שהמורה ליוותה את הפעילות בהסבר תרמה לכך שהמידע ייוצג בשני ערוצים – חזותי ושמיעתי לטובת סגנונות לומד שונות.
הערה:
לצד הספרים קיימת גם
סביבה מקוונת הכוללת תמיכה בחומר הנלמד בספרים

צביעת האלכסונים ממחישה את חוק החילוף
 

כותר ספרי לימוד:  מיזם של מט"ח-ספרי הלימוד נסרקו והועלו לרשת. במקרים רבים הוצמדו  אמצעי תרגול והמחשה – יישומונים- לחומרי הלימוד.
לדוגמה:
שבילים - חשבון לכיתה ב'


רשם: אורי אלון רכז תקשוב "חופי הגליל"- urilon12@012.net.il

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה