יום שישי, 1 ביוני 2012

"אורח חיים בריא ותזונה נכונה" - בית ספר "גורדון עכו


שנת תשע"ב הוכרזה על ידי משרד החינוך כשנת "אורח חיים בריא ופעיל". 
בית ספר "גורדון- ליזמות תיירותית וסביבתית"בעכו, מקיים תוכנית בית ספרית ייחודית ובין תחומית הנקראת "אורח חיים בריא ותזונה נכונה", כחלק משגרת יום הלימודים. המטרה להקנות ידע, מיומנויות וכלים, אשר יובילו את התלמידים ומשפחתם להתנהגות מקדמת בריאות. 
במהלך העשייה הבית ספרית התקיימו סקרים, הפסקות פעילות, ימי ספורט, טורנירים, תחרויות ניקיון ופעילויות נוספות, שתועדו באופן שוטף באתר בית הספר. בנוסף, פתחנו סביבה המלווה את התהליך - "גורדון עובר למסלול בריא יותר", בסביבה ניתן למצוא מידע, משימות מתוקשבות, שיעורים ומשחקים בנושא.
שיא העשייה התקיים במהלך שבוע, בו לקחו חלק פעיל תלמידים, הורים ומורים. ימי השיא כללו חשיפת הנושא ברמה כיתתית על ידי כל מחנכת, הוצגה מצגת, נטורופת, דיאטנית ושיננית העבירו הרצאות, הוקמו ביתני אוכל בריאים, תחנות ספורט ואירובי. בנוסף, הוקרן על מסך חידון לשכבה הצעירה בנושא "הבריאות" שכלל שאלות ידע ושאלות מוסיקליות. התשובות נענו על ידי תלמידים והורים באמצעות שלטי הצבעה. 
בכיתה ד' נערך סקר לתלמידים ולהורים (אותן שאלות), במטרה לראות האם יש התאמה בין תשובות הילדים ותשובות הוריהם, המחנכת  הציגה בפני ההורים והתלמידים את תוצאות הסקר. מתוצאות הסקר עולה כי יש חפיפה בין תשובות הילדים וההורים בנושא התזונה והפעילות הגופנית (רוב התלמידים אוכלים אוכל בריא ועוסקים בפעילות גופנית), אך בשאלה על שעות בילוי מול המחשב יש ניגוד. רוב התלמידים ענו כי הם נמצאים יותר משעתיים מול המחשב בניגוד להורים שענו שילדיהם מבלים מול המחשב שעה בלבד.
על מנת לעודד את חשיבותה של ארוחת הבוקר להצלחה בלימודים. התלמידים חולקו לקבוצות והכינו כרזות שהוצגו להורים באחד מהימים בשבוע השיא.
הפעילות הענפה שנערכה בכיתה, הובילה את הילדים לשתף באמצעות מסמך מקוון את כלל ההורים והתלמידים במתכונים בריאים של סלטים, פשטידות, חטיפי בריאות ועוד. 
בשכבה הבוגרת הועבר דיון מובנה שעסק בנושא "השפעת זמן המסך על אורח חיים בריא". לאורך הדיון הועלתה מצגת שמטרתה לשתף את הקהל בתוצאות הסקר, בנימוקים המשכנעים ובמשפטי המפתח. בדיון הייתה אפשרות לקהל להביע את עמדתו על פי כללי השיח. בתומו התקיימה הצבעה שהכריעה והעלתה שיש צורך לשלב  בין השימוש והצפייה במחשב  לבין פעילות ספורטיבית יומיומית.


משפחת "גורדון"


הכתבה נכתבה ע"י אלינור גרשברג - רכזת תקשוב ביה"ס גורדון.


דולי חושקובר - מדריכת אשכול    dolihosh@gmail.com

תגובה 1:

  1. שלום לבית ספר גורדון ולצוותים שבנו את האתר.
    זהו אכן אתר מושקע העשוי בקפידה עם גרפיקה מפרה ונעימה לעין המשתמש. אני מבקש לשאול שאלה בנושא התקשוב: האם שליחת מסמכי וורד, קישורים לאתרים מחוץ למערכת וסקרים הם תקשוב במיטבו. מטרת התקשוב כפי שאני מבין היא בין היתר לשלב את התלמידים בשיח פעיל ברשת שיתופית תוך מתן מקום ללמידה משותפת ומפרה האחד את השני. כולי תקווה שלא תעצרו עם האתר ותכניסו אלמנטים מסוג זה בהמשך.

    השבמחק