יום חמישי, 14 ביוני 2012

יום יישובי מתוקשב – המירוץ לבית שאן

600 תלמידים מבתי הספר היסודיים בעיר השתתפו במירוץ לבית שאן 2012

לאחר שנה של פעילות תקשובית פורה בעיר, הופק יום שיא במסגרת יום היישוב שלי. המירוץ הופק ביוזמת משרד החינוך, מיזם סיסמה לכל תלמיד, קרן קרב ועיריית בית שאן.
לחץ על התמונה לצפייה בסרטון המירוץ

התלמידים החלו את היום בפעילות פתיחה מתוקשבת בבתי הספר, בהם צפו בסרטונים וענו על חידות הקשורות לעברה של העיר.

בסיום הפעילות המתוקשבת צפו התלמידים בכיתות, במנהל אגף החינוך שהזניק אותם אל הנקודה הראשונה-רחבת העירייה. במקום, חיכו מדריכים של קרן קרב והכינו יחד איתם דגלים המסמלים את העיר מחומרים ממוחזרים. עם סיום הכנת הדגל הופנו התלמידים לעמדת מחשב בה נדרשו לענות על חידה המפנה אל היעד הבא.

הנקודה הבאה- האתר הארכיאולוגי היה המקום בו נדרשו התלמידים לסייר ברחבי האתר ולאסוף קודים ולהקלידם בעמדת המחשב לקבלת היעד הבא. בסיום המשימה הופנו התלמידים אל בית הממשל הטורקי (הסראיה) אליו הגיעו ברכבת האתר.

בסראיה, התקבלו התלמידים על ידי מדריכת המקום שהדריכה אותם על הכתובת העתיקה המופיעה בשער הכניסה למקום. התלמידים פענחו את הכתובת  במחשב. עם סיום המשימה הופנו התלמידים לנקודה הבאה-מרכז הפסג"ה בעיר. התלמידים ענו על חידון מתוקשב העוסק בהיסטוריה של העיר והנקודות בהם ביקרו במהלך המרוץ.

נקודת עצירה חיכתה לכיתות בנקודה הבאהמגרש הספורט העירוני בו התקיימה תחרות משיכת חבל. הכיתה הזוכה המשיכה אל בית הקשיש והשתתפה בפעילות עם הקשישים. התלמידים למדו שיר במרוקאית וצולמו לאתר ייעודי שהוכן עבור המשימה.

בסיום הפעילות בבית הקשיש יצאו הכיתות לנקודת הסיוםבניין העירייה, שם הוכרזו המנצחים וחולקו הפרסים.

יום השיא היה יום חוויתי למורים ולתלמידים עם פנים לעתיד.

תגובה 1:

  1. איזה יופי, ככה צריך להראות חינוך!
    ילדים אמורים לבלות את זמן במשחקים שיפתחו אותם ובחקירה ולא לשבת על כיסא כל היום.

    השבמחק