יום חמישי, 16 באוגוסט 2012

מגדל העמק- עיר מתוקשבת - "הישוב שלי"


השנה תשע"ב הצטרפו כל בתי הספר היסודיים במגדל העמק לתוכנית התקשוב הלאומית.
כיתות ד' בישוב התמקדו בפעילות " הישוב שלי בסביבה מתוקשבת"
כל בי"ס בנה סביבה ייחודית באתר בית ספר ושיתף את שאר בתי הספר בחידות. בנושאים הבאים:
"אז והיום - סיפורי סבתא" - בי"ס יגאל אלון,
"עיר ירוקה- דגם" - בי"ס עליזה בגין.
מטרת הלמידה: הייתה למידה שיתופית, תהליכית, אוטנטית, עכשווית, בה התלמיד היה פעיל, מעורב בסביבתו ובקהילה שלו.
הלמידה השיתופית במעגלים שונים עוררה מוטיבציה, העצמה, סיעור מוחין יצרה קהילה לומדת וגאוות יחידה.
השימוש בטכנולוגיות מתקדמות אפשרו לצור סקרנות, עניין, עדכניות, אוטנטיות, גיוון, שקיפות פרסום העשייה, באתרי בתי הספר וגם בהרצאת ראש העיר.
הבחירה של הנושא " הישוב שלי – מגדל העמק עיר ירוקה" עלה מתוך צורך להתמקד בנושא שעמד על סדר היום של העיר " הפרדת פסולת במקור". הבחירה בכיתות ד' עלה מתוך תכנית הלימודים של כיתות ד'- הישוב שלי. שני צרכים אלו התאחדו לפרויקט מתוקשב שיתופי במגדל העמק.
נקודות שיא בתהליך:
ראש העיר מר אלי ברדה "נפגש" בהרצאה וירטואלית
על נושא "מגדל העמק- עיר ירוקה" עם כל תלמידי כיתות ד' ביום רביעי 30.5.12.
התלמידים שאלו שאלות, וקיבלו תשובות מראש העיר.
שתי תחרויות נפתחו לתלמידים!!
תחרות אחת - "כמות ואיכות"- בפתרון החידות "מגדל העמק הישוב שלי"
תחרות שניה : "תחרות כרזות- מגדל העמק עיר ירוקה - מפרידה פסולת."
סיום התחרויות 20.6.12
בסיום ההרצאה הכריז מר אלי ברדה על תחרות בין בתי הספר על

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה